6 Nisan 2009 Pazartesi

TÜRKÜ ve ŞİİR'lerde NAZİLLİ BASMASI

NAZİLLİ BASMALARI NAZİLLİ'DE DOKUNUR

Bazı yazılı kaynaklarda böyle bir türkünün varlığından bahsediliyor.Nazilli'de söylenen,halk tarafından yakılmış böyle bir türkü yoktur.Söylenen ezgiyi Nazilli Öğretmen Okulu'nun çok değerli müzik öğretmeni Ahmet KAYA "mendilimin ucuna sakız bağladım sakız" isimli İzmir (Urla) türküsünü değiştirip ,aranje ederek hazırlamıştır. (Kaynak kişi :İrfan TONKUL)

O sıralar Nazilli de yeteri kadar müzik öğretmeni olmadığı için Ahmet hoca Nazilli Sümer ortaokulunun müzik derslerine de giriyordu.Bu ezgiyi yıl sonu müsameresi için düzenlemiş,koro ve mandolin grubumuzla seslendirmiştik.

Ben o sırada orta okul 2. sınıf öğrencisi idim ve okulun mandolin grubunda yer alıyordum.Bu konuyu böylece açıklığa kavuşturup,Nazilli Basmalarıyla ilgili diğer şiir ve türkülerin ulaşabildiğimiz kadarını paylaşalım.



TÜRKÜ'DE NAZİLLİ BASMASI




ŞİİRLERDE NAZİLLİ BASMASI


ŞİİRLERİN ÜZERİNE TIKLAYARAK DAHA BÜYÜK GÖREBİLİRSİNİZ.

http://www.izedebiyat.com/yazi.asp?id=50241


http://mmetelik.blogspot.com/


Zekeriya IŞIKLI


Ulaşabildiklerimden izinlerini alarak,ulaşamadıklarımdan özür diliyerek şiir'lerini paylaştığım, tüm değerli şair dostlarımıza sonsuz teşekkürler.

İlhan ÖDEN

4 yorum:

  1. Basmalara baktım evde benimde sakladığım birçok basma ve pazen örneği var ama hangi Sümerbank Basma Fabrikasına ait olduğunu bilmiyorum. Bendeki basma ve pazenler sizin yayınladığınız resimdekilere çok benziyor.

    YanıtlaSil
  2. Bunlar Nazilli basması bende bunları işletme muhasebesinde çalışırken,tüccarlar için hazırlanan örnek kataloglardan almıştım.
    Yaklaşık 40x40 cm büyüklüğünde parçalar halindeler.

    YanıtlaSil
  3. .sevgili ilhan öden kardeşim ben 1953 doğumlu ve müzisyen kişiliği olan bir nazillili, olarak nazilli basmaları nazillide dokunur adlı türkünün ne sayın ahmet hocayla nede selda bağcanın çemberimde gül oya türküsüyle yakından uzaktan bir alakası yoktur.türkünün aslı ananim bir türkü olup urla yöresineaittir.mendilimin ucuna sakız bağladım sakız olarak adı geçer .düzenleyen kişide sayın ibrahim karataştır.ancak haklı olduğunuz bir şey var.sayın ahmet hocam bu türkünün başına ....nazilli basmaları nazillide dokunur.mektup yazma sevdiğim postaneden okunur şeklinde küçük bir ilave yapmıştı.her söyleyişimizde bizlere sıkı sıkı tembihlediği halde bizlerde inatla.mektup yazma SEVGİLİM İDAREDEN OKUNUR diye söylerdik o kısmını.sevgi ve saygılarımı sunuyorm.ayrıca nazilli sevdan ve ilgin için seni yürekten kutluyorum.irfan tonkul 29 06 1953 nazillidoğ.

    YanıtlaSil
  4. Sevgili İrfan abi.
    Verdiğiniz değerli bilgiler için teşekkür ederim.Yazımda Nazilli halkı tarafından yakılmış böyle bir türkünün olmadığını belirtmiştim,siz de Ahmet Kaya öğretmenimizin başka bir türkü üzerinde değişiklikler yaparak öğrencilerine öğrettiğini onaylıyorsunuz.Tanışmıyoruz ama sanırım ben sizi eski Nazilli düğünlerinden tanıyorum.Ama görmeyeli çok uzun yıllar oldu.Hatta mızıka çalma merakım sizi Nazillispor maçlarında ağız mızıkasıyla "Dağlar kızı reyhan" türküsünü çaldığınız zamanlardan başlar.Yazdığınız güzel şeyler için teşekkür eder,müzik çalışmalarınızda ve hayatınızda başarılar dilerim.Gönülden selamlar.

    YanıtlaSil